Szanowni Państwo,

Zapraszamy do udziału w badaniu, którego celem jest poznanie Państwa preferencji w zakresie kolejności realizacji brakujących odcinków tras głównych składających się na system tras rowerowych w Gdańsku.

W 2011 roku Biuro Rozwoju Gdańska wraz z Oficerem Rowerowym przy współudziale mieszkańców Gdańska, przedstawicieli rad osiedli i dzielnic oraz organizacji pozarządowych przygotowało studium System Tras Rowerowych (STeR), gdzie zawarte zostały zasady kształtowania infrastruktury rowerowej oraz przedstawione jej elementy, min. strefy uspokojonego ruchu, parkingi rowerowe, a także hierarchia oraz przebiegi tras rowerowych na terenie
Gdańska.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem strategii realizacji studium STeR. Na podstawie analizy wielokryterialnej wskazana zostanie optymalna kolejność realizacji brakujących odcinków głównych tras rowerowych. W analizie brane są pod uwagę kryteria komunikacyjne (np. istniejąca i prognozowana liczba użytkowników poszczególnych tras, bezpieczeństwo), ekonomiczne (np. koszty budowy, trudności realizacyjne), funkcjonalno-przestrzenne, środowiskowe oraz poparcie społeczne (niniejsza ankieta). Realizacji tras rowerowych towarzyszyć będzie wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów, takich jak m.in. wprowadzanie stref uspokojonego ruchu, na terenach otaczający projektowane trasy.


Mapa tras głównych z podziałem na odcinki dostępna jest także w formacie pdf na stronie Biura Rozwoju Gdańska w zakładce Aktualności – Komunikaty, ogłoszenia.

Ankieta dostępna jest do dnia 20 czerwca 2012 roku pod adresem  Prosimy więc o wskazanie odcinków tras, których realizacja jest Państwa zdaniem najpilniejsza. Ankieta dostępna jest do dnia 20 czerwca 2012 roku pod adresem http://moje-ankiety.pl/respond-25723/sec-oHyWqUCr.html

Mapa tras głównych z podziałem na odcinki dostępna jest także w formacie pdf na stronie Biura Rozwoju Gdańska w zakładce Aktualności – Komunikaty, ogłoszenia. Mapę oraz wykaz odcinków tras przesyłam także w załączeniu.

Prosimy także o przekazanie tej informacji i zachęcenie do udziału w badaniu wszystkich osób, które są zainteresowane poprawą infrastruktury rowerowej i rozwojem komunikacji rowerowej w Gdańsku.

 

W imieniu zespołu autorskiego

Marta Jaskulska

Do pobrania wykaz i mapa.

Komentarz od redakcji

Teoretycznie inicjatywa godna pochwały, w końcu miasto pyta się mieszkańców o sposoby rozwiązania problemów, jednak pytanie sformułowane jest w stylu "jakiego czerwonego koloru jest ta czapka", czyli trasy powstaną za wszelką cene, ale możemy o tym porozmawiać. Niestety, dopóki trasy rowerowe będą budowane kosztem mieszkańców zabierając im miejsca parkingowe, kosztem pieszych, którym w taki sposób zwęża się chodniki że nie są w stanie minąć się dwa wózki dziecięce w miejscach naprawdę dużego ruchu pieszego, i kosztem kierowców zwężając drogi i powodując utrudnienia w poruszaniu się i powodując zagrożenia ruchu, ta inicjatywa nie będzie miała naszego poparcia. Robienie takich inwestycji dla grupki sezonowych użytkowników kosztem wszystkich pozostałych grup użytkowników dróg i chodników jest tylko robieniem medialnego szumu - tak jak zakup rowerów przez Urząd Miasta, z których nikt nie korzystał. Przy okazji postaramy się dowiedzieć o stopniu wykorzystania zakupionych za wiele tysięcy miejskich pieniędzy rowerów

Marcin Gędzierski