Przeszło dwa lata temu Rada Osiedla Siedlce złożyła pierwszy wniosek w sprawie spowolnienia ruchu na ulicy Wyczółkowskiego, jednocześnie zgłaszając do bazy BPI określającej priorytetowe dla Miasta inwestycje projekt całościowej przebudowy mocno zdewastowanej nawierzchni. O ile w drugiej sprawie zmian nie widać, o tyle spowolnienie i uspokojenie ruchu staje się powoli faktem. Ulica stanowi paradoks. Z jednej strony spokojna, urokliwa, zapełniona starą jednorodzinną zabudową, z lekko zaniedbanym, acz urokliwym parkiem. Z drugiej zaś będąca zasadniczo "drogą szybkiego ruchu", tracąca wiele ze swego uroku, spokoju i (przede wszystkim) bezpieczeństwa za sprawą rozwijanych na niej prędkości. W roku 2012 dokonano dwóch pomiarów prędkości, które pokazały jasno i klarownie że problem istnieje. Po krótkiej dyskusji udało się ustalić konsens na linii: Rada Osiedla - Zarząd Dróg i Zieleni: trzeba zainstalować próg spowalniający w okolicy przejścia dla pieszych prowadzącego wprost za bramę Szkoły Podstawowej nr 58 i popularnego boiska, drugi próg próg musi powstać w okolicach parku - przy rozwidleniu ulicy. Warto wspomnieć, że pomysł z progiem wyszedł od grupy mieszkańców ulicy znużonych najwyraźniej latami wyścigów pod ich oknami. Jak zawsze w podobnych przypadkach, ustalenie "pilnej potrzeby" stanowi tylko połowę sukcesu. Druga połowa dotyczy środków. Te znalazały się w połowie bieżącego roku i już w listopadzie pierwszy spowalniacz został zainstalowany. Lobbowanie za ustabilizowaniem ruchu samochodowego w tym rejonie przyniosło jeszcze jeden niespodziewany skutek w postaci nieco większej inwestycji rozpoczętej pod koniec listopada. Przy skrzyżowaniu Wyczółkowskiego/Zakopiańska powstaje mini-rondo. Mieszkańcy pobliskich domów zapewne wiedzą dobrze, że ten teren przyciąga od lat drobne stłuczki i kolizje.

Oczywiście, nie ma najmniejszych wątpliwośći, że zarówno mini-rondo jak i próg (progi?) znajdą swoich przeciwników. Tak jest zawsze, przecież nie wszystkich da się zadowolić. Warto jednak mieć na uwadze kwestię poprawy bezpieczeństwa, która powinna być priorytetem dla nas wszystkich, a już kierowców w szczególności. Na koniec warto przypomnieć, że w roku 2013 ulica Wyczółkowskiego została włączona do strefy Tempo 30. Czy ulica Wyczółkowskiego przybierze teraz bardziej bardziej osiedlowy charakter? Jak zwykle czas pokaże, ale można powiedzieć, że fundamenty zostały położone.