Słyszeliście zapewne o akcji "testuj smartfona" ? Myślę, że natrafiliście na reklamy w telewizji, w Internecie lub w prasie, pewnie wielu z Was miało okazję ów smartfon testować. Chodzi konkretnie o smartfon Huawei, który to operator Play wypożycza za darmo na 14 dni. Po tym czasie trzeba sprzęt zwrócić. Zarejestrować się można na stronie http://testujsmartfona.pl/ . W trakcie rejestracji odpowiadamy na kilka pytań, a po 48 godzinach otrzymujemy odpowiedź od operatora, czy zakwalifikowaliśmy się do programu, czy też nie. Z tego, co wiem, mało kto się do programu nie łapie. Potem otrzymujemy informację, kiedy będziemy mogli odebrać swój telefon do testów (na ogół jest to około miesiąca) i wybieramy sobie dogodny dla nas punkt odbioru.
Ja też wybrałam. 26 września wieczorem dostałam maila, że mogę się zgłosić z dowodem osobistym po odbiór w dniach 26-29 września - dlaczego ten termin został skrócony, tego nie wiem, początkowo mowa była o tygodniu, a tymczasem czas został skrócony do raptem trzech dni, a informacja o tym przyszła zbyt późno, zostawiając mi naprawdę mało czasu. Ale nic to, uznałam, że jak dam radę, to podjadę po telefon. I tak zrobiłam. podeszłam do pana w punkcie Play i mówię, w czym rzecz, a on mi na to, że przykro mu, ale nie może mi wypożyczyć telefonu, ponieważ go... nie otrzymał. Nie byłam pierwszą osobą, która o smartfon pytała. Ponieważ jakoś szczególnie mi na nim nie zależało, to sobie chwilkę z panem pogawędziłam. Według pana operator dał ciała ze smartfonami, ponieważ przyjmuje do programu prawie każdego, a przygotował zbyt mało telefonów i takie sytuacje, jak moja, są właściwie nagminne. Powiedziałam, że z pewnością napiszę do nich maila, pan się uśmiechnął i powiedział tylko, że jest ciekaw, co odpowiedzą.
Napisałam maila. Napisałam o tym, że niepotrzebnie jechałam do punktu, zawracałam sobie głowę, zmarnowałam czas, bo i tak w narzuconym przez nich terminie niczego do testów nie odebrałam. Nie jest to dobra reklama dla Play, nie w taki sposób powinien traktować potencjalnego klienta - nie polecę operatora żadnemu ze swoich znajomych i sama również z ich usług nie skorzystam. Odpowiedź dostałam szybko. Miła pani napisała, że bardzo przepraszają za zaistniałą sytuację, że wyjaśnią i że otrzymam inny termin odbioru. Podziękowałam jednak za możliwość testów i poprosiłam o usunięcie moich danych z ich bazy. Pani zapewniła mnie, że dane zostały usunięte. Następnego dnia otrzymała maila od innej pani z Play, że "kupon został przedłużony" i mam się skontaktować z Biurem Obsługi Klienta w celu potwierdzenia i upewnienia się, że mój smartfon jest gotów do odbioru. Wygląda na to, że pracownicy nie przekazują sobie informacji pomiędzy sobą - napisałam ponownie, że nie będę odbierać telefonu i że przez innego pracownika zostałam zapewniona, iż moje dane zostały usunięte z bazy danych. Przyszedł mail potwierdzający usunięcie danych i na tym sprawa się skończyła.
Tak więc, reasumując, nie polecam rejestrowania się w programie, choć pewnie jest sporo klientów zadowolonych z testów. Dla mnie to jednak zbyt wiele zachodu ;)
foto: http://www.sxc.hu