Uchwała Nr II/14/2011
Rady Osiedla Siedlce
z dnia 6 czerwca 2011 roku
w sprawie opinii Rady Osiedla wobec budowanej wzdłuż ul. Kartuskiej drogi rowerowej
Na podstawie &14 ust. 4 załącznika do uchwały Nr XLIX/1489/2002 Rady Miasta Gdańska z dnia 23 maja 2002 roku w sprawie określenia organizacji, zaasad finansowania oraz zakresu działania jednostek pomocniczych Miasta Gdańska zm. Uchwałą Nr V/119/2003 Rady Miasta Gdańska z dnia 23 stycznia 2003 roku, uchwałą Nr XVIII/529/2003 z dnia 30 grudnia 2003 roku (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego Nr 16, poz. 328 z 2004r.).
Rada Osiedla Siedlce uchwala, co następuje:
§1
Rada Osiedla Siedlce, wobec braku odpowiednich konsultacji społecznych poprzedzających rozpoczęcie inwestycji oraz planowanego zmniejszenia liczby miejsc parkingowych na tym obszarze, wyraża wątpliwości co do zasadności prowadzonej wzdłuż ulicy Kartuskiej budowy drogi rowerowej. Rada Osiedla Siedlce proponuje wstrzymać prowadzone prace budowlane na odcinku wzdłuż ul. Kartuskiej i rozważyć alternatywne trasy przebiegu inwestycji.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Osiedla Siedlce
Karol Nawrocki
Uzasadnienie
Rada Osiedla Siedlce wyraża zaniepokojenie sposobem prowadzenia etapów I i II zadania inwestycyjnego "Droga rowerowa wzdłuż ul. Nowe Ogrody i ul. Kartuskiej na odcinku od ul. 3-go Maja do ul. Łostowickiej w Gdańsku". Wątpliwości dotyczą w szczególności odcinka od ul. Kartuskiej 31 do odcinka łączącego ul. Kartuską z ul. Tarasy. Zachodzą obawy, że budowana droga rowerowa spowoduje znaczne zmniejszenie ilości miejsc parkingowych wzdłuż przebiegu inwestycji co spowoduje znaczne utrudnienia dla mieszkańców oraz potencjalnie bardzo duże straty dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą wzdłuż omawianego odcinka. Zmniejszenie ilości miejsc parkingowych będzie spowodowane zmianą sposobu parkowania z prostopadłego na równoległe. Spowoduje to również zwiększenie zagrożenia dla kierowców, jako że parkowanie równoległe nie jest najlepiej przystosowane do warunków ruchliwej ul. Kartuskiej. Również sama, już zakończona, droga rowerowa, będzie usytuowana bezpośrednio przy drzwiach wejściowych do okolicznych budynków oraz zakładów handlowych i użytkowych, co może powodować zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych. Wedle wielu mieszkańców z omawianego terenu, zaangażowanych od dłuższego czasu w sprawę inwestycji, konsultacje społeczne prowadzone w tej sprawie były zbyt ograniczone i nie doprowadziły do uwzględnienia żadnego z ważniejszych postulatów społecznych. Istnieją alternatywne, bardziej racjonalne i mniej kontrowersyjne możliwości poprowadzenia tej inwestycji, które zostały odrzucone. Takie alternatywne trasy to druga strona ul. Kartuskiej (o parzystej numeracji), ul. Zakopiańska, czy ul. Malczewskiego. Wszystkie wymienione ulice wymagają gruntownej rewitzalizacji. Apelujemy o rozważenie alternatywnych możliwości w tej sprawie, dopóki budowa nie wkroczyła na kontrowersyjny obszar.